7 důvodů, proč by firma měla mít webové stránky

  1. Často se stává, že si lidé potřebují dohledat nějakou drobnost, ať už jde o otevírací dobu, telefon, email nebo jak je to vlastně s dopravou. V takovém případě může být člověk již rozhodnutý, pro Vaši službu, v případě, že ale informaci nedohledá okamžitě může se stát, že to jednoduše odloží. A čím déle bude toto odkládání trvat, tím větší příležitost vzniká pro konkurenci(někoho potká, někdo se zmíní, že má kamaráda, bude akce nebo to už bude tak dlouho, že koupí první co uvidí).
  2. Lidé jsou líní, často se tedy uchylují k pohodlné volbě porovnávání služeb na internetu. V případě, že se s dotyčným neznají osobně velice pravděpodobně si budou chtít prohlédnout webové stránky těch, pro které by se chtěli rozhodnout. Web může být často to jediné co si Váš potenciální zákazník prohlédne (pokud jej máte). Výhodu samozřejmě získává ten, kdo má prezentaci srozumitelnou (často pomáhají obrázky nebo ikonky, protože dělají web přehlednější), přehlednou ideálně responzivní (v případě, že se dívají z mobilního zařízení) a kvalitou odpovídající tomu, co děláte. Můžete být nejlepším odborníkem ve svém oboru široko daleko, pokud zákazník nevidí na webu důkaz, nemá důvod nakupovat.
  3. V předchozím bodě jsem již nakousl responzivitu tedy, že samozřejmě může také rozhodovat, zda si Váš zákazník bude schopen Váš web zobrazit. Web, který se na mobilu nebo tabletu nezobrazí správně pro Vás není dobrou vizitkou.
  4. Váš web = Vaše vizitka. Šetříte-li příliš na svých webových stránkách, můžete ve svých zákaznících vzbudit dojem, že nejste dobrým obchodníkem a jednoduše nevyděláváte tolik, abyste kvalitní web mohl mít. Často kvalitní web je právě tím, čím se liší navenek amatér od profesionála.
  5. Spojíte-li web s propagací, dá se očekávat, že Vám webové stránky přinesou nové zákazníky.
  6. Na webových stránkách můžete mít ceník nebo například obchodní podmínky. Ty Vám můžou sloužit jako opora při jednání se zákazníky. Určitě se Vám někdy stalo, že někdo chtěl slevu. Komu ne, že? „Cena je ale pevně dána na webových stránka pane/paní. Je platná pro všechny, slevy dávat nemůžu“ libovolně můžete navázat na fakt, že cena je na hranici minima, nebo co všechno cena obsahuje(i když to už pravděpodobně je na webu). Co se týká podmínek, můžete jen říct, že jsou vypsány na webu a před uskutečněním musí být podepsány. Jednoduché, žádné emaily nebo dohady o tom jak to proběhne.
  7. Podobně jako s podmínkami, můžete na svém webu poskytnou zákazníkovi to, co by ho v souvislosti s Vaším produktem mohlo zajímat. Často zákazník třeba nehledá přímo kominíka, ale jen informaci, jak často je třeba komín kontrolovat. No a na koho si myslíte, že si vzpomenou, když tuto informaci najdou na webových stránkách kominíka? „Když už jsem to našla, rovnou mu zavoláme co táto?“