Jak by měla vypadat webová stránka?


Jasně(/srozumitelně), stručně, přehledně, hezky.

Jednoduché! :)

A jak by měl vypadat webovka trochu detailněji? Tak jo rozvedu to trochu víc :)

  1. Co znamená v praxi, že má webová stránka působit jasně? Jasně znamená, že weby by měly být jasné/srozumitelné pro Vaše zákazníky. Doporučuje se například mluvit jazykem, který je pro zákazníka srozumitelný. Ideálně vyhnout se přehnanému množství odborných výrazů. Jistě někdy se jim nevyhneme, protože se to nedá říct jinak a je to důležité… Nevadí v takovém případě stačí pouze vložit odkaz s vysvětlivkou, vysvětlivka v závorce nebo další větě. Jednoduše zákazník musí vědět o čem mluvíte. Také pomáhají obrázky, lidé totiž občas mají problém udržet pozornost na dlouhém textu nebo jsou třeba i líní jako já!
  2. Stručně.
  3. Ano přesně tak jako předchozí odstavec, nikoho totiž víc nezajímá! Pokud nemám co říct, mlčím.

  4. Co se týká přehlednosti jde především o jedno lidé jsou zvyklý na webových stránkách věci hledat tam, kde se obvykle uvádějí. Ať už jde o kontakt, který obvykle bývá dole v patičce webových stránek nebo nahoře v hlavičce. Uplně stejně by měl web mít menu na místech, kte je to obvyklé. Nad hlavičkou nebo pod hlavičkou v případě horizontálního(vodorovné) menu. Na ústupu jsou menu vertikální(svislé), která bývala obvykle vlevo vedle textu. I logo by mělo být tam, kde ho lidé očekávají, tedy vlevo nahoře, případně nahoře uprostřed. Když už jsem zmínil logo, chtěl bych jen dodat, rozhodně nejde o věc, kterou by kvalitní web mohl postrádat. Pravdou je, že v poslední době se objevují nabídky od některých tvůrců webových stránek, kteří tlačí na cenu a logo tak vynechávají. Logo je dle mého názoru velice důležité hlavně z toho důvodu, že si jej lidé zapamatují mnohem lépe než cokoli jiného a spojí si jej s Vámi. Lidi milují obrázky, fotky a podobné prvky na stránkách… Nejen, že dělají web zajímavý, ale díky nim působí web přehledněji a profesionálněji.
  5. Sami můžete srovnat: Web s obrázky | Web bez obrázků
    (ano já vím, chce to obrázek s náhledem... Časem ho doplním :) )
  6. A skrze obrázky se dostáváme k poslednímu bodu hezky. Web by měl být i hezký. Jistě chcete, aby se Vaši zákazníci cítili dobře a byli spokojení s Vašimi službami.

TIP:
Využijte efektivně titulní stránku! Často lidé nenavštíví žádnou jinou a odcházejí, pokud nenachází co hledali... Dejte tam třeba akci, certifikáty, reference, cenu(pokud je konkurenční výhodou) a obecně cokoli co může zákazníka přesvědčit, aby u Vás nakoupil ;)