Nefungují Vám PPC kampaně?

Co je to PPC kampaň?

PPC (z angl. pay per click) kampaň je způsob reklamy, která se vyskytuje v online prostředí. Neplatíte za lidi, kteří Vás vidí, ale pouze za ty, kteří kliknou.

Kdo to nabízí?

Z těch, co stojí za zmínku: Google, Seznam, FB.

Spousta lidí si myslí, že ví, jak se dělají PPC kampaně. V tomto článku se dozvíte, jak se dělají PPC kampaně efektivněji tak, abyste neztratili zbytečně spoustu peněz a motivaci pokračovat.



Jak dělá PPC kamapaň průměrný uživatel

Průměrný člověk jednoduše vloží odkaz na svůj web, doplní popis toho, co dělá nebo nabízí, zaplatí, očekává příval zákazníků. Protože za klik si berou 5 Kč, takže když tam dám 1000 Kč, tak to musí vidět 200 lidí. To by bylo, aby si to někdo nekoupil. Jasně ti chytřejší si možná ověří hledanost výrazu, protože to třeba Seznam nabízí hned při tvorbě a vybere si lokalitu.

A jak by to udělal profík?
To co udělal průměrný uživatel pravděpodobně vynechal? Nejdřív je třeba zjistit to nejdůležitější: Co lidi zajímá v souvislosti s tím, co děláte. Tedy krok č. 1: analýza trhu (pomůžou i data od vyhledávačů). Najednou třeba zjistíte, že většina lidí chce znát cenu, i když jste ji původně nechtěli uvádět, protože je to komplikované.

Z toho vyplývá krok č. 2: klidně je možné, že obsah, který by mohl zákazníky nalákat, Vám jednoduše chybí. V případě, že jde třeba o cenu, může pomoct praktická kalkulačka cen. Ale i spousta jiných možností, která je dobré prokonzultovat se svým programátorem, pokud Vám je neposkytuje přímo PPC specialista.

Krok č. 3: zjištění cílové skupiny a média vhodného pro reklamu. Na různých médiích se dá různě cílit na klienty. Google a Seznam nabízí nastavit lokalitu. FB v tomto ohledu nabízí obecně nejvíc. Lokalitu, věk, pohlaví, dokonce i záliby. Pozor na Seznam, nabízí 2 různé služby, občas se do toho lidem pletou Firmy.cz. Taky podle obsahu je třeba přemýšlet, které médium je pro propagaci nejlepší. Vyhledávají lidé často tyto věci na vyhledávači? Nebo si je spíš sdílejí na sociálních sítích pro pobavení nebo jako zajímavost?

A nakonec poslední 4. krok: samotné založení a zaplacení PPC kampaně.

TIP: Právě jste dostali na své webové stránky potenciální zákazníky, ale to neznamená, že nakoupí. Použijte e-mail marketing. Pokud na jste na zákazníka zapůsobili, rád Vám dá email, abyste mu dali vědět, až napíšete další článek. Zvýšíte tak šance na svůj úspěch.

Závěr

Jasně původní představa o investici 1000 Kč do marketingu se trochu rozplynula, že? Bohužel průměrný uživatel si tento obsah nedokáže vytvořit bez pomoci někoho dalšího, čímž se cena pravděpodobně zvýší. To je sice pravda, ale tím prvním postupem se tak trochu podobáte těm „profesionálním leadrům v oboru finančního poradenství“, kteří navolávají a vnucují lidem svůj produkt. Jasně lidé ve vyhledávači to vyhledávají, v tom je velký rozdíl… Ale taky než nakonec nakoupí, často si chtějí o produktu spoustu věcí zjistit, nebo získat důvěru v obchodníka. Takže tudy cesta nevede, pokud důvěru nebudujete jinak. Někde jsem četl, že 90% zákazníků nakupuje až po pátém kontaktu s obchodníkem. Sami se zamyslete nad svými nákupy. Já to tak ve většina případů doopravdy dělám :)